25 jan

Hoe kunnen we van een leerplein een leerplein maken?

Groep 7 en 8

Wij zijn in de groepen 7/8 aan het nadenken hoe we een echt leerplein kunnen maken. Nu is ons leerplein meer een werkplein. We bedenken elke middag ideeën om een beter leerplein te maken. Eerst moesten we 2 vragen beantwoorden: Wat heb je nodig op het leerplein? Waarom zou je op het leerplein gaan zitten? Daarna schreven we allemaal dingen op. We maakten toen groepjes en schreven al onze ideeën op een groot blad. Eén van de ideeën was bijvoorbeeld educatieve spelletjes. Kinderen gingen toen op de gang op zoek naar leerzame spelletjes. Andere kinderen zochten dingen op het internet en kregen meerdere ideeën, maar wel leerzame ideeën. Een idee was bijvoorbeeld posters die ze zelf willen maken. Slim toch? En handig. Sommige kinderen gingen op de computers om dingen te vinden en kopiëren. Zo konden de kinderen zien hoe zij het leerplein in willen delen. Ze vonden leuke indelingen.

Toen gingen we met vertegenwoordigers uit alle groepen samen zitten om de ideeën uit te wisselen en de taken te verdelen. Groep 7a gaat leerzame posters maken, groep 7b gaat aan de slag met de boekenkasten op het leerplein. Groep 8a ontwikkelt het idee van de ‘zitcoin’ en groep 8b gaat de leerzame spelletjes op het leerplein regelen.

Het is een heel leuk project.

Aya ,Fahri ,Hamza ,Houda groep 7a